MAKSUEHDOT

 

Klarna Checkout kassalla maksaminen


Käytettävissä olevat maksutavat: Maksa myöhemmin, Pilko maksut, Verkkomaksu oman verkkopankkisi kautta, Pankkikortti ja Luottokortti.

Kun käytät Klarna Checkout kassaamme asiointisi on turvallista ja helppoa. Klarna Checoutilla voit maksaa ostoksesi heti, myöhemmin tai osissa. Voit tarkastella laskua osoitteessa klarna.fi.

Klarnan kuluttaja-asiakaspalvelu vastaa Klarna-laskuihin liittyviin kysymyksiin numerossa 09 425 99 771 arkisin klo 8:00-18:00 välisenä aikana tai vuorokauden ympäri toimivan chatin kautta osoitteessa www.klarna.fi.

Jos olet kuluttaja, sinulla on myös kuluttajansuojalain mukainen 14 vuorokauden palautusoikeus. Kun valitset maksutavaksi laskun, Klarna maksaa ostohetkellä tilauksen hinnan verkkokaupalle ja oikeus saatavaan siirtyy Klarnalle. Verkkokaupan veloittama laskutusmaksu on 0€. Jos laskua ei makseta, Klarna lähettää maksumuistutuksen, josta Klarna veloittaa muistutusmaksun 5,00 €. Klarna veloittaa myös viivästyskorkoa korkolain mukaan. Jos saatava maksumuistutuksista huolimatta on edelleen maksamatta, Klarna voi siirtää saatavan perintätoimistolle perittäväksi, mikä voi aiheuttaa perintäkustannuksia.


Luottokelpoisuuden arviointi

Klarna tarkistaa ostohetkellä tilaajan luottokelpoisuuden, mikä voi tarkoittaa myös luottotietojen tarkistamista luottotietopalvelusta.


Henkilötietojen käsitteleminen

Henkilötietoja käsitellään henkilötietolain mukaisesti. Klarna käyttää henkilötietoja asiakasanalyysien tekemiseen, henkilön tunnistamiseen, luottokelpoisuusarviointiin ja markkinointitarkoituksiin. Henkilötunnusta käytetään kuluttajan asiakasnumerona asiakashallinnollisista syistä. Tutustu Klarnan tietoturvaselosteeseen, jos kaipaat lisätietoja siitä, miten Klarna käsittelee henkilötietoja.


Klarna Joustava Erämaksu

Valitessasi joustavan erämaksun päätät itse, missä tahdissa haluat maksaa ostoksesi (alkaen 1/24 jäljellä olevasta summasta, kuitenkin vähintään 5€ /kk). Tämä tarkoittaa, että

    - Saat tilaamasi tuotteet, ennen kuin maksat
    - Sinun ei koskaan tarvitse antaa maksukorttitietojasi
    - Voit milloin tahansa maksaa loppusumman pois yhdellä kertaa

Kun maksat kuukausittain vähintään 1/24 (kuitenkin aina vähintään 5€) joustavan erämaksun lainakorko on 19,90 %, eikä luotosta veloiteta muita maksuja. Todellinen vuosikorko ja luoton kokonaiskustannus ilmoitetaan verkkokaupan kassalla.

Kun valitset joustavan erämaksun, Klarna lähettää joka kuukauden lopussa kuukausilaskun, jolla ilmoitetaan vähintään maksettava summa. Mikäli sinulla on samanaikaisesti useita erämaksuja Klarnalla, kaikki ostokset kootaan samalle kuukausilaskulle.

Voit milloin tahansa vaihtaa pienemmän kuukausierän maksusuunnitelmaan, jolloin maksat kuukausittain vain 1 % jäljellä olevasta velasta. Näin voit tehdä maksamalla kuukausilaskulla ilmoitetun pienemmän vähimmäissumman. Lainakorko on tällöin 22,00 % jäljellä olevalle luotolle. Lisäksi kuukausittain veloitetaan 3,95 € käsittelymaksu. Maksat kuitenkin vain yhden käsittelymaksun kuukaudessa riippumatta ostojen määrästä. Esimerkiksi 1000,00 € ostokselle, joka maksetaan 12 samansuuruisessa 98,00 € kuukausierässä, todellinen vuosikorko on 34,64 % ja luoton kokonaiskustannus on 1171,00 €.

Kun haet oikeutta maksaa ostoksesi erissä, haet Klarnalta kertaluottoa. Hakemuksen yhteydessä Klarna tekee luottotietojen tarkistuksen ja hyväksyy hakemuksen lähettämällä luottosopimuksen sähköpostitse (tai kotiosoitteeseesi, mikäli kyseessä on ensimmäinen ostosi tai edellisestä ostosta Klarnalla on kulunut aikaa).

Luotonantaja on Klarna Bank AB (publ), yhteisötunnus 556737-0431, Sveavägen 46, 111 34 Tukholma.
Klarna on luottomarkkinayhtiö, jota valvoo Ruotsin finanssivalvonta, Finansinspektionen (Box 7821, 103 97 Tukholma).


TOIMITUSTAVAT


Käytämme lähetysten toimittamiseen Suomen Postia, Matkahuoltoa ja DB SChenkeriä . Luethan alta lisätiedot pienikokoisiin tilauksiin liittyen.

Tuotteet lähetetään kahden arkipäivän sisällä ja poikkeuksellisista viivästymisistä ilmoitetaan asiakkaalle mahdollisimman pian. Lähetyksen saavuttua noudettavaksi postitoimistoon, pakettiautomaattiin tai muuhun noutopisteeseen saat saapumisilmoituksen kotiosoitteeseesi (paketin saapumisilmoituksen saat myös sähköpostitse tai tekstiviestinä puhelimeesi: Muista ilmoittaa puhelinnumerosi ja sähköpostiosoitteesi!). Tuotteet ovat tämän jälkeen välittömästi noudettavissa. Lähetämme myös ilmoituksen sähköpostiisi, kun tilaus on toimitettu postin kuljetettavaksi. Ilmoitus sisältää paketin lähetystunnuksen, jonka avulla voit itse seurata paketin kulkua ja noutaa sen jo ennen saapumisilmoitusta.

 

Toimitus kirjepostina

Pienet ja särkymättömät, kirjekuoreen sopivat tilaukset lähetämme kirjeitse suoraan vastaanottajalle, jos toimitustavaksi on valittu "Toimitus kirjepostina". Kirjepostin lähetys- ja toimituskulut ovat 3,90€.

Kirjetoimituksena lähetettävän tilauksen tuotteiden yhteispaino saa olla enintään 250 grammaa ja yksittäisen tuotteen paksuus saa olla enintään 25 mm (huomioithan myös pakkausmateriaalin, kuten kuplamuovisen kuoren paksuus tuotteiden lisäksi!). Kirjeenä toimitettavan tilauksen mitat saavat olla enintään 25 x 35 x 3 cm. Jos tuotetta ei voida toimittaa kirjepostina, KuuKorento ottaa asiakkaaseen yhteyttä joko puhelimitse tai sähköpostitse. Tilauksen lisäkulut (+2,00€) on maksettava ennen tilauksen toimittamista, muutoin tilaus peruuntuu. Epäselvissä tapauksissa ylimääräisen työn välttämiseksi pyydämme asiakasta varmistamaan KuuKorennosta ENNEN tilauksen tekoa pystytäänkö tuote/tuotteet toimittamaan kirjepostina.

Kirjeet jaetaan Postin lupauksen mukaan vastaanottajille 1-2 päivässä, mutta jakelunopeus voi vaihdella paljonkin ja tästä KuuKorento ei ole vastuullinen. Tavallinen kirje ei sisällä lähetystunnusta, joten sen kulkua ei voi seurata Postin lähetysten seurannassa.

 

Toimitusaika
Tilaukset pyritään toimittamaan postiin tilauspäivänä (ennen klo 16.00 tehdyt tilaukset) tai seuraavan arkipäivän aikana. Eli tilauksesi on normaalitapauksissa Postin kuljetuksessa viimeistään kahden arkivuorokauden kuluttua.

 

Loppuneet tuotteet

Pyrimme poistamaan väliaikaisesti loppuneet tuotteet verkkokaupasta, mutta jos jokin tilaamasi tuote on loppu, ilmoitamme tästä välittömästi. Lähetämme pääsääntöisesti koko tilauksen heti puuttuvan tuotteen saatuamme: Tilaukset pyritään toimittamaan aina täydellisinä. Mikäli jokin tuote on pitempiaikaisesti loppu emmekä saa sitä kohtuullisen ajan kuluessa lisää, tilaus voidaan toimittaa osissa tai kauppa voidaan peruuttaa, jolloin saat rahasi takaisin.
Mikäli toimitusaika jostain syystä pitkittyy, ilmoitamme asiakkaalle asiasta mahdollisimman pian. Asiakas saa automaattisen sähköposti-ilmoituksen seurantatunnuksineen, kun tilaus on toimitettu postin kuljetettavaksi.


Toimitusmaksut ja toimitustavat

  • Tilaukset toimitetaan Suomen Postin, Matkahuollon ja DB Schenkerin välityksellä:
  • Nouto Postista tai muusta noutopisteestä (toimituskulut Suomeen 5,90€ / lähetys)
  • Nouto pakettiautomaatista (toimituskulut Suomeen 5,90€ / lähetys)
  • Pienlähetysten toimitus kirjepostina (toimituskulut Suomeen 3,90€ / lähetys)
  • Postin kotiinkuljetus sovittuna ajankohtana (toimituskulut Suomeen 13,90€ / lähetys)
  • Nouto Matkahuollon noutopisteestä (toimituskulut Suomeen 5,90€ / lähetys)

 

Nouto KuuKorennon myymälästä (toimituskulut 0 €)

Voit halutessasi noutaa verkkokaupasta tilaamasi tuotteet suoraan myymälästä, jolloin saat tilauksen ilman toimituskuluja. Ostokset on maksettava etukäteen verkkomaksupainikkeilla.

 

Myyntialue
Verkkokaupassa myytäviä tuotteita toimitetaan ainoastaan Suomen alueelle. Mikäli tilaus on tehty ulkomailta, tilaaja on velvollinen maksamaan mahdolliset toimituskulut, jotka ylittävät normaalit KuuKorennon verkkokaupassa määritellyt/veloitetut toimituskulut. Kauppa voidaan peruuttaa 14 vrk:n kuluessa, mikäli asiakas ei halua maksaa ylimääräisiä toimituskuluja.


Tuotteiden palautus / Tilauksen peruutus

Tuotteilla on Kuluttajasuojalain mukainen 14 vrk:n palautusoikeus.

Tilauksen peruutus ennen tilauksen postitusta: Soita tai lähetä sähköpostitse viesti KuuKorentoon ja kerro peruutettavan tilauksesi tiedot. Näin vältymme turhilta postikuluilta, kiitos paljon!
Asiakkaan vastaanottaman tilauksen peruutus: Palautettavan tuotteen täytyy olla käyttämätön, ehjä ja alkuperäisessä pakkauksessaan. Kuljetuksessa rikkoutuneita tuotteita ei tarvitse eikä saa palauttaa KuuKorentoon vaan niiden hyvityksestä sovitaan erikseen. Ilmoitus asiakaspalautuksesta tulee tehdä sähköpostitse osoitteeseen info[at]kuukorento.fi tai puhelimitse liikkeen aukioloaikoina numeroon 044 759 1110. Palauta tuote yhdessä tilausvahvistuksen tai kuitin kanssa. Kerro palautuksen syy sekä tilinumerosi rahojen palauttamista varten. Palauta tuote Postin, Matkahuollon tai DB Schenkerin toimipisteen kautta kirjeenä tai pakettina. Lue alempaa tarkemmat palautusohjeet. Pakettia ei saa palauttaa noutopisteeseen ilman asianmukaista palautusosoitekorttia, sillä se voi päätyä väärään paikkaan. Palautuksia ei saa lähettää postiennakkona. Palautamme tuotteiden hinnan välittömästi, kun tuote on saapunut takaisin KuuKorentoon. Asiakkaan tilauksestaan maksamia toimituskuluja ei palauteta mikäli tuote on virheetön. Toimituskuluja ei myöskään palauteta, jos tilauksen sisältämiä muita tilattuja tuotteita ei palauteta.
Maksamme palautuskulujen postimaksun ainoastaan siinä tapauksessa, että tuote on virheellinen, rikkoutunut tai muuten käyttökelvoton. Postista tai postiautomaatista noutamatta jätettyjen tilausten postimaksua ei palauteta, ainoastaan tuotteiden ostohinta palautetaan.

Postipaketin ja Matkahuollon pakettien palautus: Ota yhteys kauppiaaseen ennen palautusta sähköpostitse tai puhelimitse, jolloin saat palautettavaan pakettiin liitettävän asiointikoodin, jolla lähetys palautuu suoraan KuuKorentoon. Asiointikoodin avulla paketti voidaan palauttaa KuuKorentoon ilman pakettikorttia/osoitekorttia.

DB Schenkerin pakettien (Noutopistepaketit) palautus: Ota yhteys kauppiaaseen ennen palautusta sähköpostitse tai puhelimitse, jolloin saat sähköpostiisi palautettavaan pakettiin liitettävän (tulostettavan) osoitekortin PDF-muodossa. Pakettia ei saa palauttaa noutopisteeseen ilman asianmukaista palautusosoitekorttia, sillä se voi päätyä väärään paikkaan.

Kirjelähetysten palautus: Palauta tuote/tuotteet KuuKorentoon kirjepostina tilausvahvistuksen/kuitin kanssa osoitteeseen KuuKorento, Albertinkatu 6, 90100 Oulu. Hyvitämme palautuskulut jälkikäteen, jos palautettava tuote on ollut virheellinen.

 

Toimituksessa rikkoutuneet lähetykset

Mikäli tuote on vioittunut kuljetuksen aikana ole yhteydessä KuuKorentoon (voit olla yhteydessä myös puhelimitse nro. 044 759 1110).
Valitettavasti Posti huolellisesta pakkaamisesta huolimatta ei aina onnistu kuljettamaan paketteja ehjänä perille. Tämän takia on hyvä jo lähetystä noudettaessa tarkistaa paketin kunto ja mahdolliset vauriot paketissa.
Mikäli lähetys on vaurioitunut postin kuljetuksessa, tee heti vahinkoilmoitus postikonttoriisi. Ota myös yhteys kauppiaaseen, niin sovimme uuden tuotteen toimituksesta tai rahanpalautuksesta. Kaikkiin tilauksiin pätee kuluttajasuojalain mukainen 14 vuorokauden palautusoikeus avaamattomille pakkauksille.


Huomioitavaa

KuuKorento ei vastaa sivuillaan mahdollisesti olevista kirjoitus- lasku- tai järjestelmävirheistä. Mikäli tällaisesta virheestä koituu ongelmia, KuuKorento ei ole velvollinen toimittamaan tuotteitaan virheellisten tietojen perusteella. Asiakas päättää hyväksyykö hän tilauksen korjatuin tiedoin ja ehdoin.
Noudatamme kaikessa toiminnassa voimassa olevia Suomen lakeja ja hyvää kauppatapaa. Toimintaperiaatteemme ja -tavoitteemme on tyytyväinen ja elämäniloinen asiakas. Otamme mielellämme asiakkailta vastaan palautetta, niin risuja kuin ruusujakin.
Henkilö- ja tilaustietoja käytetään ainoastaan KuuKorennon ja asiakkaan väliseen asiakassuhteen ylläpitoon (lue rekisteriseloste).